woensdag 10 juni 2015

Reintje

Vorige week ben ik met ons Reintje naar de dierenarts geweest,( het katje die we in huis genomen hebben en waarvan ik dacht dat ze drachtig was) omdat ik vond dat ze toch wel lang zwanger was en voor een algemene check-up.

Er werd een echo genomen waarop bleek dat er geen kittens in haar buik zaten. Nu waren er twee mogelijkheden: een bloedtest waaruit ze konden uitmaken of ze eventueel kanker had of iets anders, of, mist we van plan waren om haar te laten steriliseren, bij de operatie daarvoor naar haar ingewanden kijken.
Ik heb voor het laatste gekozen met de afspraak dat als de dierenarts iets vond, ze me zouden opbellen.  
We hadden toen al besloten dat ingeval van kanker of iets anders ernstig, de operatie stilgelegd zou worden en we haar zouden laten inslapen. Niet leuk, maar ik wil ook niet dat het beestje moet afzien

Gisteren werd ze dus geopereerd en toen de dierenarts belde stond mijn hart eventjes stil, maar het was om te vertellen dat alles goed gegaan was en ze geen kanker gevonden hadden. Haar baarmoeder was wel enorm groot en woog bijna 1200gr, daarmee die dikke buik.
Ook hebben ze aan de hand van haar lever kunnen bepalen dat ze zeker al 15 jaar oud is, en voor de rest in redelijk goede conditie.

Ons meisje is terug thuis nu en kan op haar gemakje herstellen en ik hoop dat we haar toch nog een paar jaartjes mogen verwennen, want dat verdient ze, zo'n lief beestje!


P.S.: Bij de dierenarts heeft ze haar naam 'Sirene' ook waargemaakt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten