zondag 9 november 2014

Leuke momenten en dierenarts

Vandaag 2 heel leuke dingen beleefd:


1) Laura, Sarah en Tim zijn dit weekend niet thuis, dus wou ik met ons jongens ook iets plezants gaan doen. We zijn de ganse namiddag gaan zwemmen in Duinen oase te Knokke, waar ze hun hartje konden ophalen in de glij- en wildwater banen en wij zalig gerelaxt hebben in sauna en brubbelbad.
Daarna werden ze ook nog eens getrakteerd in een hamburgerrestaurant. Ik ben daar niet zo gek op, maar af en toe moet eens kunnen.

2) Een mijlpaal voor mezelf:
Voor het eerst in bijna 2 jaar kan ik terug schoenen dragen zonder pijn, t zijn nog maar sportschoenen, maar wel schoenen en geen crocks of teenslippers
JOEPIE!!!!!

En het minder plezante:
Vrijdag met ons Athena naar dierenarts geweest met wat ik dacht voedingsallergie, wat bleek dat ons beestje extreem allergisch is aan vlooienbeten. Ik in paniek, al ons poezen worden elke 6 weken preventief behandeld hoewel ze niet buiten lopen en ze heeft dat nog nooit gehad. Bovendien heb ik zelf ook geen beten terwijl ik er gevoelig aan ben. EEEEKS, k mag er niet aan denken.
Maar k werd gerustgesteld, on poes heeft geen vlooien en degene die haar gebeten heeft is al lang dood door het produckt waar ik mee behandel.de vlo is waarschijnlijk meegereisd op kledij van iemand die op bezoek kwam.en 1 beet bij poes is voldoende om zo'n reactie te veroorzaken bij haar.
Dus spuit gekregen tegen ontsteking en jeuk, anti allergiepilletjes gedurende 5 dagen en vitamines voor haar vacht, want momenteel is ze een halve naaktkat.
Brrrrr.

5 opmerkingen:

  1. hier krijgt 1 vd katten elke maand een pil tegen vlooien, zijn vacht ziet er nu weer mooi uit (spul is wel duur)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, vroeger gebruikte ik altijd pipetjes van frontlinie, en ze heeft er nooit last van gehad, maar ik heb de laatste keer een nieuw product gebruikt, nl. Activyl, wat niet alleen tegen vlooien en teken is, maar ook ontwormt en mijten voorkomt en das wel een pipet je maar idd heel duur ook. Mss dat k toch beter die van frontlinie terug gebruik in combinatie met aparte ontworming?

      Verwijderen
  2. ik gebruik pillen van comfortis (spinosad), behandeling en preventie van vlooienbesmetting. Daarnaast af en toe een wormenkuur. ik zag net dat dit van mij idd niet tegen teken is, nu ben ik alleen teken tegengekomen bij maar 1 vd 4 katten, nog nooit bij de andere 3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ze zal er wel vanaf geraken zeker, mooie kasten
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoera voor de schoenen! Ik kan me héél goed voorstellen hoe blij je bent, dus ik duim voor een vlotte verdere revalidatie... en misschien ook nog eens andere schoenen ;)?

    BeantwoordenVerwijderen