dinsdag 4 december 2012

Kledij voor ons trouwfeest


Op 14 juli 2012 zijn wij in het huwelijksbootje gestapt en ik heb de uitdaging aangegaan om de kledij van onze kids en mijn trouwjurk zelf te maken. Het was niet de bedoeling dat het een grand gala feest werd, als het maar een mooie, leuke dag werd, dat was het belangrijkste voor ons maar ik wou toch feestelijk kleren. Dit is het grootste project waar ik toe nu toe aan gewerkt heb en ben er ook een tijdje zoet mee geweest.








Voor de jongens had ik een 3delig pakje gemaakt, met het vestje in dezelfde stof van mijn jurk. de witte hemdjes heb ik wel gekocht.







De meisjes hadden een jurk met spaghettibandjes en een bolero afgewerkt met band met strasssteentjes.


Mijn jurk bestond uit een rok met sleep en een strapless topje met lintsluiting op de rug. Mijn werktafel was niet lang genoeg, dus heb ik de patroondelen van mijn rok op de vloer moeten knippen.



De rokdelen zijn in elkaar gestikt
                                                  




Vooraanzicht rok
De achterkant
Op het topje heb ik een strook geborduurd met zilverkleurig garen en afgewerkt met swarovski parels.
Het dichtmaken ervan was niet gemakkelijk, dus heeft mijn tante geholpen .
Bedankt tante Titinne!

                                             





                            Het eindresultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten